Mirela Moldoveanu holds a doctorate in psychopedagogy from the University of Ottawa (2007). She has worked as a professor in several universities in Quebec. Her research mostly concerns how diversity can be addressed in education from an equity and social justice perspective. Another line of Professor Moldoveanu’s research focuses on the professional development of teachers, with a focus on, among other things, the mobilisation of research knowledge for classroom practice, as well as the integration of the theory and practice in relation to learning.
Mirela Moldoveanu
Profile
Mirela
Moldoveanu
Full Professor
Director, Formation à l'enseignement Program (Ottawa, Toronto, Windsor and virtual Campuses)
Director, Formation à l'enseignement Program (Ottawa, Toronto, Windsor and virtual Campuses)
Room
LMX 335
Phone
(613) 562-5800 ext. 7983
Email
Journals & other
Moldoveanu, M., Dubé, F., Giguère, M.-H., & Grenier, N. (2021). Les retombées de la participation d’enseignantes du primaire à un projet de recherche-action au sujet de la mise en œuvre de pratiques différenciées d’enseignement de l’écriture sur leur développement professionnel. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 44(2), 405–433.
Marinova, K., Dumais, C., Moldoveanu, M., Dubé, F. & Drainville, R. (2020). Les pratiques enseignantes pour soutenir les premiers apprentissages de la langue écrite à l’éducation préscolaire : entre l’approche développementale et l’approche scolarisante. McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill, 55(2), 352–375.