1. Recherche et publications - Durée : 60 minutes
Lancements virtuels (20 minutes – 10 minutes par lancement)
- Current Issues in University Immersion/ Enjeux actuels de l’immersion universitaire co-dirigé par Hélène Knoerr, Alysse Weinberg et Catherine Buchanan avec des contributions de Jérémie Séror, Sandy Burger, Sylvie Lamoureux, Amelia Hope. Courte présentation : Les rouages des dispositifs (synthèse).
- Immersion at the University Level : Rethinking Policies, Approaches and Implementations co-dirigé par Hélène Knoerr et Alysse Weinberg avec des contributions de Catherine E. Buchanan, Jérémie Séror, Sandy Burger, Sylvie Lamoureux, Amelia Hope. Courte présentation : Mise à jour par rapport à l’ouvrage de 2016.
Présentation de publications (40 minutes - 10 minutes par publication)
- Jérémie Séror et Alysse Weinberg: Bilinguisme et immersion universitaire. Vers la réalisation d'un idéal politique. Langage et Société, 172, 1, 2021, pp. 151-173.
- Jérémie Séror et Alysse Weinberg: Students’ Transition from Secondary School French Programs into University-Level French Immersion. Canadian Journal of Applied Linguistics, 24, 1, (2021), pp. 159-180.
- Jérémie Séror et Alysse Weinberg (sous presse): Exploring the longitudinal impact of university immersion: Bilingual spaces, multilingual values. System.
- Hélène Knoerr (sous presse): Initial and continuing teacher education in an adjunct-based university immersion program: The roles of pedagogical advisors. In Balinger, Fielding & Tedick (eds.), International Perspectives on Teacher Education for Immersion and Content-Based Contexts. Bristol: Multilingual Matters.
Pause - Break
2. Pédagogie
-
Adapter l’enseignement des CEL au contexte d’enseignement virtuel en ligne : l’expérience des professeurs de langue - Panel de discussion modérée par Hélène Knoerr avec Lison-Nathalie Gagnon, Marie-Josée Bourget, Andrea Siebra Vinet (?)
Durée : 30 minutes (20 minutes de discussion + 10 minutes de questions)
3. Immersion in English
- Language Support Classes for International Students at the Telfer School of Management: History, Pedagogy, and Challenges - Panel discussion moderated by Jennifer St John, with Margret Norenberg, Karen Borland, and Carolyn Brophy
Durée: 35 minutes (25 minutes for discussion + 10 minutes for questions)
Pause – Break
- Team teaching between language and content teachers in English-medium instruction: A case study - David Lasagabaster (University of the Basque Country):
30 minutes (pre-recorded presentation)
- Projet pilote, English Immersion Stream - Marc Gobeil:
25 minutes (15 minutes for discussion + 10 minutes for questions